برگزاری سمینار اخلاق پزشکی در مرکز قلب و عروق شهید رجایی

تعداد بازدید:۱۱۱۴
برگزاری سمینار اخلاق پزشکی در مرکز قلب و عروق شهید رجایی

به گزارش روابط عمومی ،معاونت پژوهشی مرکز (کمیته اخلاق با همکاری مرکز تحقیقات کاردیوژنتیک)، روز پنجشنبه مورخ 23 خردادماه سال جاری اقدام به برگزاری سمینار اخلاق پزشکی از ساعت 8 صبح الی 12 ظهر، برای اعضای هیئت علمی مرکز نمود. در این سمینار 60  شرکت کننده، حضور بهم رساندند.

پس از پخش آیاتی از قرآن کریم،دکتر ملکی ابتدا به اهمیت اخلاق در آموزش، پژوهش و درمان اشاره کرد و تاکید نمود که علیرغم پیشرفت علم و تکنولوژی، ایجاد هوش مصنوعی و انقلاب چهارم صنعتی در عصر دوم ماشینی، "انسان" باید در محوریت همه امور قرار بگیرد و همواره رعایت کدهای مربوط به او مد نظر باشد. همچنین در انجام کلیه اقدامات پزشکی و پروسیجرها مثل جراحی، اینترونشن، ویزیت بیمار و ... مسئله اخلاق پزشکی باید به عنوان یک اصل رعایت شود.

در ادامه دکتر خالق پرست افزود: که امروزه جامعه پزشکی بر سر یک دو راهی قرار گرفته است. از یک سو با مسیر رو به نزول مسایل اخلاقی در نظام جدید جهانی و از سوی دیگر با گذشته و پیشینه تاریخی و باشکوه اخلاقی خود مواجه است. لذا به منظور اینکه جامعه پزشکی مثل گذشته، در عرصه اخلاق پیشگام باشد، نیاز به خودپالایشی مداوم و مستمر دارد که خوشبختانه سازمان نظام پزشکی، ساز و کار آن را مهیا نموده است. و راهنمای عمومی اخلاق حرفه ای را تدوین، تصویب و ابلاغ نموده است؛ که انتظار می رود همه همکاران پزشک، آن را به دقت مطالعه و در پایبندی به آن بکوشند.

این راهنما در سایت معاونت پژوهشی مرکز، وبسایت کمیته اخلاق پزشکی؛ در قسمت "دستورالعمل ها" قرار داده شده است.

در انتها دکتر امیراحمد شجاعی،  متخصص اخلاق پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در خصوص ارتباط پزشک با بیمار (احترام و همدلی) مطالبی را به سمع و نظر مستمعین رساندند.

 

علاقمندان می توانند تصاویر این سمینار را در لینک زیر مشاهده فرمایند:

سمینار اخلاق پزشکی در مرکز قلب و عروق شهید رجایی

 

عکس از : مجتبی غفوری


نظر شما :