پیام هیئت رئیسه مرکز به مناسبت روز جهانی قلب

۰۷ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۱۶ کد : ۵۶۵۶ خبر صفحه اول روابط عمومی اخبار اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۲۷۷
پیام هیئت رئیسه مرکز به مناسبت روز جهانی قلب

به گزارش روابط عمومی ، رئیس و هیئت رئیسه مرکز 29 سپتامبر مصادف با هفتم مهرماه روز جهانی قلب را گرامی داشتند.

در سال ھای اخیر آمار مرگ و میر بیماران قلبی و عروقی در دنیا افزایش چشمگیری داشته است. به گزارش فدراسیون جھانی قلب، سالانه ۱۷٫۱ میلیون نفر در دنیا، بخاطر عارضه ھای قلبی جان خود را از دست می دھند. این مساله اھمیت اطلاع رسانی در خصوص راه ھای پیشگیری از بروز عوارض قلبی را بیش از پیش نمایان می کند. بیماری ھای قلبی و عروقی یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در ایران به شمار می روند. نزدیک به ۴۰ درصد علل فوت جوانان در ایران، بیماری ھای قلبی شناخته شده اند.

روز جهانی قلب
به منظور برنامه‌ریزی برای پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی، اطلاع رسانی مناسب به افراد جامعه و مبارزه همه جانبه با عوامل خطرساز بیماری‌های قلبی، دولت‌ها و مردم به فکر مقابله با این بیماری‌ها افتادند. از جمله نهادهای مردمی مانند فدراسیون بین‌المللی قلب‌شناسی و انجمن بین‌المللی قلب‌شناسان، در سال 1978 میلادی تاسیس گردید که مسوولیت آن پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی عروقی بود.

با ادغام این دو انجمن با یکدیگر و تغییر نام آنها رسما از سال 1998 ، فدراسیون جهانی قلب تشکیل شد. فدراسیون جهانی قلب با این نگرش که تمام کشورهای عضو این فدراسیون می‌توانند به ریشه‌کنی همه‌گیری جهانی بیماری‌های قلبی عروقی کمک کنند، با همکاری سازمان بهداشت جهانی 29 ماه سپتامبر هر سال را به عنوان روز جهانی قلب تعیین کرد.

 

خبرنگار : پیام احمدی کاشانی


( ۱ )

نظر شما :