تعبیه کوچکترین پیس میکر جهان (میکرا MICRA) برای اولین بار در ایران در مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۰ کد : ۶۰۶۰ خبر صفحه اول روابط عمومی اخبار اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۷۲۰
تعبیه کوچکترین پیس میکر جهان (میکرا MICRA) برای اولین بار در ایران در مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی

به گزارش روابط عمومی،پیس میکر میکرا(Micra) ساخت کمپانی Medtronic آمریکا، جدیدترین و کوچکترین پیس میکر موجود در دنیا و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد که امروز برای اولین بار در ایران در مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی  با سرپرستی  دکتر مجید حق جو متخصص قلب و عروق و فلوشیپ الکتروفیزیولوژی، در بدن بیمار، با موفقیت تعبیه گردید.

پیس میکر میکرا (Micra) برخلاف اغلب پیس میکرها که در قفسه سینه بیمار قرار گرفته و لیدهای آن به داخل قلب وارد می شوند، مستقیما درون قلب بیمار (بطن راست) کاشته می شود.

طول عمر این پیس میکر ۱۲ سال به بالا و جرم این پیس میکر برابر ۱٫۷۵ گرم (۹۳ درصد سبکتر از ژنراتورهای پیس میکر های دارای لید) است. این پیس میکر بدون ریسک عوارض شکستگی لید می باشد و هیچ گونه محدودیتی در انجام تمرینات ورزشی بیمار، بوجود نمی آورد.

علاقمندان می توانند فیلم این عمل را در لینک زیر مشاهده فرمایند:

https://www.aparat.com/v/4u8DW

 

 خبرنگار: پیام احمدی کاشانی


( ۴ )

نظر شما :