برگزاری دومین نشست کمیته طب انتقال خون در سال ۱۴۰۳ با تمرکز بر ارتقای کیفیت و امنیت مصرف خون و فرآورده‌های آن در انستیتو قلب شهید رجایی

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۰ کد : ۸۱۷۰ خبر صفحه اول روابط عمومی اخبار اخبار تصویری
تعداد بازدید:۵۶۰
دومین نشست کمیته طب انتقال خون در سال ۱۴۰۳ با تمرکز بر ارتقای کیفیت و امنیت مصرف خون و فرآورده‌های آن در انستیتو قلب شهید رجایی برگزار شد.
برگزاری دومین نشست کمیته طب انتقال خون در سال ۱۴۰۳ با تمرکز بر ارتقای کیفیت و امنیت مصرف خون و فرآورده‌های آن در انستیتو قلب شهید رجایی

به گزارش اداره روابط عمومی، دومین جلسه کمیته طب انتقال خون در 12 خردادماه سال 1403 و چهل و سومین جلسه از زمان استقرار هموویژلانس، با حضور دکتر کارگر "پزشک ارشد هموویژلانس و دبیر کمیته"، دکتر سمیعی "رئیس آزمایشگاه"، دکتر مومنی"مدیر اداره پرستاری"، اساتید علوم آزمایشگاهی، سوپروایزر آموزش پرستاری و سوپروایزر بخش آزمایشگاه در سالن کنفرانس F انستیتو قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد.

در این جلسه، هر یک از اعضا گزارشی از پیگیری وظایف محوله در جلسه گذشته ارائه نمودند.سپس، بحث و تبادل نظر پیرامون ارتقای کیفیت و امنیت مصرف خون و فرآورده‌های آن و همچنین نحوه آموزش و انجام آزمون هموویژلانس برای اعضای هیئت علمی، دستیاران و فلوشیپ‌ها صورت گرفت.مقرر شد در جلسه آتی، دکتر کارگر به عنوان پزشک ارشد هموویژلانس، تصمیم نهایی در این خصوص را به کمیته طب انتقال خون ارائه دهد و در صورت تصویب و موافقت اعضا، اجرایی گردد.

تمرکز بر ارتقای کیفیت و امنیت مصرف خون و فرآورده‌های آن، از جمله اهداف اصلی این کمیته است.

کمیته طب انتقال خون انستیتو قلب و عروق شهید رجایی با هدف ارتقای کیفیت خدمات انتقال خون به بیماران و حفظ سلامت آنها تشکیل شده است.

این کمیته وظایف مختلفی از جمله تدوین دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های مربوط به انتقال خون، نظارت بر فعالیت‌های بخش خون و بانک خون، آموزش کارکنان و برگزاری جلسات علمی و پژوهشی را بر عهده دارد.

هموویژلانس نیز سیستمی است که برای نظارت بر فرآیند انتقال خون و بررسی عوارض احتمالی آن طراحی شده است.این سیستم به منظور ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات انتقال خون و پیشگیری از بروز عوارض جانبی برای بیماران اجرا می‌شود.

انستیتو قلب و عروق شهید رجایی به عنوان یکی از مراکز پیشرو در زمینه ارائه خدمات قلب و عروق، همواره در تلاش است تا با ارتقای کیفیت خدمات خود، سلامت بیماران را به بهترین نحو حفظ کند.

برگزاری جلسات کمیته طب انتقال خون و اجرای برنامه‌های هموویژلانس، از جمله اقدامات این انستیتو در راستای این هدف است.

 

خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

 


( ۱ )

نظر شما :